Uppgift 3 - v. 46 (ursäkta förseningen)

Jag har läst Johan Anderssons blogginlägg om hur han skulle använda sig av gClassFolders i bedömningsarbete 
av sina elever. Min första tanke var att leta upp en annan bloggskrivare med kunskapsnivå som bättre är anpassad 
till din egen. Min andra tanke var att jag är här för att lära mig! Att bara göra saker som jag redan kan är inte 
speciellt utvecklande. 

Ifall jag fattat Johan Andersson rätt så bygger man en mappstruktur som kan användas av 
elever och lärare för utlämning och uppgifter och inlämning av elevarbeten. Jag har själv på "the old fashioned way" 
skapat ett folder-system i min drive och hade ingen aning om att detta kan ske via ett skript. Jag har då och då 
stora problem att motivera mina lärarkollegor att använda drivens delningsfunktion och mappstruktur, men om detta
kan automatiseras genom att köra ett skript, då skulle detta spara mycket tid. Tack för tipset Johan! 
Här kommer en liten tutorial om hur detta kan ske. 



Kommentarer