Tisdagens pedagogiskt forum

Hejsan kära kollegor!

Det är er IKT-pedagog som har lite information om tisdagens pedagogiskt forum för ÅK1. Utan att veta exakt frågeställning som kommer en del av forumet att handla om undertecknad. Det hänger i alla fall ihop med hur ni vill använda mig. Jag hade varit glad ifall ni redan innan detta möte funderade lite över hur ni skulle vilja utnyttja mina tjänster. Vad är det du behöver veta för att kunna använda digitala verktyg i din undervisning? (personligen, ämnesgrupper, ämnesöverskridande)



Ni kommer dessutom på tisdag att få veta lite mer om "K:et" i IKT, nämligen kommunikation. Ni ska få  liten instruktion i om hur man kan använda Facebook i sin undervisning. Jag kommer att använda mig själv som fallstudie. Ni kommer få lite instruktioner om hur man startar ett Facebook-konto eller en grupp, samt givetvis de eventuella pedagogiska vinster som kan göras. Jag vill att ni tar med era datorer till detta möte ifall ni ämnar starta en profil alternativt en facebook-grupp. Utöver detta kommer jag att presentera lite grann om hur jag har tänkt att jobba med detta på skolan.

Kommentarer