E-böcker

Inför dagens ämnessamråd har jag förslag på en punkt övrigt. Jag inser att det inte är tid för att köpa läromedel ännu, men idag finns det e-böcker från de flesta etablerade förlag och inom de flesta ämnena. Förlagen erbjuder ofta en testperiod där man under en tid får jobba med läromedlet och bekanta sig med det. Jag har t ex  beställt övningsex av Libers geografibok. Boken är väldigt bra, den uppdateras om man köper en licens. I Libers bok har jag kunnat göra minnesanteckningar, lägga till länkar till websidor som kompletterar deras material, dela mitt material och minnesanteckningar med andra (t ex kollegor, elever), kom-ihåg lappar, spela in ljud (t ex en instruktion). Jag rekommenderar starkt att prova på, kan vi sedan samordna våra ansträngningar så kan vi få ner priset på dessa böcker avsevärt. Här kommer en lista med förlag som har publicerat e-läromedel: LiberGleerupsNatur & kulturSanoma, listan kan säkert göras längre


Kommentarer